Koncept blagovne znamke delodajalca na trgu dela 

Blagovna znamka delodajalca je koncept, ki se je razvil kot odziv na  t.i. vojno za talente na določnih delovnih področjih. Zaradi napovedanih demografskih sprememb, predvsem staranja prebivalstva, postaja blagovna znamka delodajalca vedno bolj aktualna in pomembna.
Strategija blagovne znamke delodajalca oz. izbornega delodajalca, ki ga zaželeni kadri prepoznajo kot prvo ali eno izmed prvih izbir, ko se odločajo s katerim delodajalcem bodo sodelovali, je lahko med ključnimi strateškimi projekti nekega podjetja. Še posebej, če se je odločilo za pomembno vlogo na globalnem trgu.
Pojem blagovne znamke delodajalca izvira iz marketinškega področja, vendar se za potrebe iskanja in zadrževanja zaželenih kadrov povezuje tudi z odnosi z javnostmi ter kadrovskim področjem. Interdisciplinarnost znanj je za uspešnost koncepta blagovne znamke delodajalca nujna. Ustvarjanje blagovne znamke delodajalca zahteva dosledno in učinkovito komunikacijo med podjetjem, zaposlenimi, trgom dela in splošno javnostjo. Nekatere multinacionalke imajo poseben oddelek, ki je specializiran samo za odnose z javnostmi na kadrovskem področju.
Razvoj potrošniških blagovnih znamk
Vse, kar velja za blagovne znake na potrošniškem trgu, velja tudi za blagovne znamke na trgu dela. Blagovne znamke niso samoumevne, prav tako ni samoumeven njihov položaj na trgu. Potrebni so stalna vpetost v njihov razvoj, spremljanje trga in s tem tudi vrednost blagovne znamke, kar pa zahteva vlaganje tako sredstev kot časa in energije vseh, ki blagovno znamko ustvarjajo – predvsem pa jo živijo.
Blagovne znamke temeljijo na zaupanju 
Blagovne znamke so povsod okoli nas, kajti to so lahko izdelki, storitve, posamezniki, kraji in podobno. Pri blagovnih znamkah so najpomembnejše obljube in to predvsem tiste, ki so s strani kupcev zaželene in s strani blagovne znamke izpolnjene. Močna blagovna znamka ima izjemen potencial v doseženem zaupanju. Zaupanje do nečesa ali nekoga se pridobi s konkretnimi dejanji v daljšem časovnem obdobju in ne z neizpolnjenimi obljubami. Tako dosežena kredibilnost je ločnica med priznano blagovno znamko od vseh drugih na trgu. In to gradi njeno vrednost v očeh kupcev, zaposlenih, delničarjev,  …, skratka vseh deležnikov. 
Ravno zato je težko ustvariti blagovno znamko, zelo enostavno pa jo je uničiti. Proces ustvarjanja blagovnih znamk zahteva med drugim tudi čas, doslednost, komuniciranje in še nekatere druge dejavnike, ki so potrebni za oblikovanje odnosa med blagovno znamko in kupci. Le-ti so v primeru koncepta blagovne znamke delodajalca, zaželeni kadri.

Mag. Monika Karan