Primer dobre prakse -Thermana
Družba Thermana d. d. je s promocijo zdravja na delovnem mestu za svoje zaposlene začela v letu 2016. S strani vodstva družbe je bila najprej ustanovljena skupina za promocijo zdravja, ki je začela z delom v letu 2015. Naloga te skupine je bila priprava konkretnega programa aktivnosti za zaposlene za leto 2016. V skupini za promocijo zdravja delujejo referent za kadrovske in pravne zadeve, vodja programa gostinstvo, vodja zdravstvene nege, wellness mentor in višji fizioterapevt.Do leta 2016 so imeli zaposleni v družbi Thermana d. d. naslednje ugodnosti:
- prost vstop v bazenske komplekse Thermane d. d.,
- obisk savn, za katerega so odšteli simbolni prispevek v vrednosti 1 EUR,
- obisk fitnesa, za katerega so odšteli simbolni prispevek 1 EUR,
- popust na wellnes storitve v vrednosti 30 %.
- tedensko se izvajajo organizirano vodenje plavanja, pilates in joga,
- mesečno se izvajata program savnanja z organiziranim vodenjem in organizirano vodenje fitnesa. Za vodene vadbe se je skupina za promocijo zdravja odločila zaradi povečanega zanimanja zaposlenih za tovrstne aktivnosti in zaradi njihove zavzetosti za redno udeležbo v teh aktivnostih.
- šola za zmanjševanje bolečin v križu,
- delavnica pravilnega premeščanja bremen,
- pohod na Šmohor,
- predavanje o zdravi prehrani,
- predavanje in delavnica na temo ayurvedske prehrane,
- šola nordijske hoje,
- delavnica komunikacije in reševanja konfliktov.
Preko vrednotenja aktivnosti promocije zdravja smo ugotovili, da se zaposleni udeležujejo aktivnosti promocije zdravja, če se le-te izvedejo v terminu takoj po njihovem delavniku. Ob prostih dneh in dneh, ko delajo v drugi izmeni, se zaposleni na delovno mesto ne vračajo radi. V družbi Thermana d. d. smo urnike aktivnosti promocije zdravja zato uskladili in prilagodili delovnemu času zaposlenih.
Dejan Jelen
Wellness mentor